اجتماعیبین المللجهانکسب و کار

سخت ترین مشاغل جهان که پول خوبی دارند

سخت ترین شغل ها در دنیای امروزی کدامند؟ کدام مشاغل در تمامی کشور ها درآمد بالایی دارند؟ اصلا بگذارید بگویم؛ پر درآمد ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند کدامند؟

لیست مشاغل سخت اما پر درآمد!

تعجبی ندارد که پدر و مادر ها دوست دارند فرزندشان پزشکی بخواند! مشاغل زیر شاخه پزشکی در دنیا، جزو سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند می باشند. البته باید توجه داشت که پزشک شدن و پزشک بودن هر دو بسیار سخت می باشند! یکی از ظریف ترین، سخت ترین و مهم ترین زیر شاخه های پزشکی، جراحی می باشد. جراحی جزو سخت ترین مشاغل جهان است، زیرا تنها با یک اشتباه، ممکن است جان بیمار گرفته شود! به میزان سخت بودن، جراح بودن پول خوبی نیز دارد.

در سال 2022، حقوق یک جراح ماهانه ۱۲,۴۷۰,۷۶۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۰۳۹,۲۳۰,۰۰۰ تومان می باشد. طبق آمار جهانی، جراحی مغز و اعصاب پر درآمد ترین شغل جهان محسوب می شود.

سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند جراح
سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند دندانپزشک

از دیگر سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند، دندان پزشکان هستند. شما هم مثل خیلی های دیگر در دوران تحصیل آرزو می کردید که دندان پزشک شوید. دندان پزشکی نیز ظرافت و سختی و البته درآمد بالایی دارد. دندان های انسان یکی از مهم ترین اعضای بدن، هم برای دستگاه گوارش و هم برای زیبایی صورت هستند. در سال 2022، میانگین حقوق دندان پزشکان در جهان، ۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ در سال و ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ در ماه می باشد. طبق آمار جهانی، دندان پزشک ارتودنسی، پر درآمد ترین دندان پزشک محسوب می شود.

یکی دیگر از سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند، خلبانی خطوط هوایی (مسافربری) است. برای خلبان شدن شما باید سلامت جسمی و روحی بالایی داشته باشید. زیرا حفظ جان 100 ها نفر مسافر بر عهده شماست. خلبانی می تواند علاوه بر سخت و پر درآمد بودن بسیار زمانبر و خسته کننده نیز باشد. بستگی به این دارد که چقدر از شغلتان لذت ببرید. در سال 2022، میانگین حقوق خلبانان خطوط مسافربری ۴,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان در سال و ۳۶۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان در ماه می باشد.

سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند خلبان

خیلی از انسان ها، در کودکی آرزو داشتند فضانورد شوند! فضانوردان نیز جزو سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند هستند. بر خلاف سایر مشاغل بالا، که بخشی از سخت بودن کار در واقع مسئولیت شما برای حفظ جان بیمار، مسافر و … است. سختی کار فضانوردان، تحمل فشار های مختلف در فضای خارج از جو زمین، تحمل محیط بدون جاذبه و حفظ جان خودشان می باشد. در سال 2022، حقوق فضانوردان ناسا، سالانه حدود ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و ماهانه حدود ۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

یک پرستار، دائما در حال مراقبت از بیماران است. این مراقبت ها سختی های خاص خودشان را دارند. برای مثال تمیز کردن زخم ها، مراقبت کردن از بیماران بد حال و … همانطور که اسم پرستار مشخص است، همیشه باید در حال پرستاری و مراقب با مهربانی از بیماران باشد. این می تواند حتی باعث شود که خواب شبانه روزی او را به هم بریزد. در سال 2022، میانگین حقوق پرستاران در جهان ۲,۴۸۰,۴۰۰,۰۰۰ در سال و ۲۰۶,۷۰۰,۰۰۰ در ماه می باشد. پرستاران مراقبت های ویژه و پرستاران خانواده به مراتب حقوق بیشتری دریافت می کنند.

سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند پرستار
سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند راننده

بله عجیب است ما واقعیت دارد! راننده های ماشین های سنگین مثل کامیون ها و تریلی ها، در جهان حقوق بالایی دریافت میکنند. بسته به مسافت، سخت بودن و خطر راه و یا سنگینی بار، این درآمد افزایش پیدا می کند. این کار می تواند بسیار خطرناک باشد. در سال 2022، میانگین حقوق رانندگان خودروهای سنگین سالانه حدود ۲,۱۵۱,۴۲۰,۰۰۰ تومان و ماهانه ۱۷۹,۲۸۵,۰۰۰ تومان می باشد. رانندگان تریلی های جاده های باریک کوهستانی و جاده های یخ زده درآمد بالاتری دارند.

یکی از سخت ترین مشاغل جهان که علاوه بر داشتن علم آن، به روانشناسی و عشق نیز نیاز دارد، معلم بودن است. معلم ها وظیفه بزرگی دارند. علاوه بر اینکه باید به دانش آموزان خود درس بدهند، باید راه و روش زندگی را به درستی به آنها یاد بدهند. هر چه عشق یک معلم به کار و دانش آموزانش بیشتر باشد، انسان های بهتری برای آینده یک جامعه پرورش میابند. میانگین حقوق معلم ها در جهان حدود ۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰ در سال و حدود ۱۶۱,۲۵۰,۰۰۰ در ماه می باشد. ایران به تنهایی این رقم را در میانگین نصف کرده است.

سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند معلم
سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند پلیس

از دیگر مشاغل پر خطر و سخت با درآمد بالا، پلیس ها هستند. پلیس های مختلف علاوه بر اینکه وظیفه شان حفظ امنیت انسان ها است، حفظ امنیت جامعه و کشور نیز می باشد. قطعا دفاع کردن از جان آدم ها و دفاع کردن از کشور، خطرات بالایی را نیز در بردارد. لذا پلیس ها نیز در دسته سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند قرار می گیرند. در سال 2022، میانگین حقوق پلیس ها در سال ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و در ماه ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

دیگر نیاز به گفتن ندارد! آتش نشان ها فداکار ترین و زحمت کش ترین قشر جوامع مختلف هستند. در سال های اخیر در تمامی کشور ها شاهد فداکاری آن ها در صحنه های مختلف آتش سوزی و کمک برای نجات جان مردم و حتی اموال آنها بوده ایم. با توجه به اینکه آنها از جان خود مایه میگذارند باید درآمد بالایی نیز برای این زحماتشان داشته باشند. میانگین حقوق آتش نشان ها در سال 2022، سالانه حدود ۱,۷۰۳,۷۶۰,۰۰۰ تومان و ماهانه حدود ۱۴۱,۹۸۰,۰۰۰ تومان می باشد.

سخت ترین مشاغل دنیا که پول خوبی دارند امداد و نجات

یکی دیگر از مشاغل سخت و پر درآمد که بیشتر برای کشور هایی است که دارای منابع طبیعی زیاد مثل جنگل ها، دریا ها، کوهستان ها و … می باشند، جستوجوگر امداد و نجات است. وظیفه آنها رفتن به این مناطق صعب العبور و خطرناک برای پیدا کردن و نجات جان دیگر انسان ها می باشد. در سال 2022، میانگین حقوق جستوجوگر امداد و نجات حدود ۱,۵۳۶,۱۸۰,۰۰۰ تومان در سال و حدود ۱۲۸,۰۱۵,۰۰0 تومان در ماه می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا